Syksyn Pressipäivät järjestettiin Manifesto Showroomissa 15.–16. marraskuuta teemalla Hygge 2023. Teema inspiroi kävijöitä vuoden 2023 trendeistä ja ideoista, ja samalla fiilistelimme tulevan talven tunnelmissa.

Pimenevä vuodenaika merkitsee tunnelmoinnin lisäksi hyvinvoinnista huolehtimista, läheisten kanssa vietettyä aikaa ja arjessa rentoutumista. Hyvän mielen tapahtuma veti kävijöitä puoleensa, ja Pressipäiville ilmoittautui kaiken kaikkiaan yli 80 henkilöä. Manifesto Showroomissa vieraili muun muassa somevaikuttajia ja toimittajia.

Pressipäivillä oli esillä edellisvuosilta tuttuja brändejä sekä uusia tulokkaita. Edustettuja brändejä olivat Humble, Ledvance, Lenovo, Plantagen, Ecovacs, Dr. Stuart’s, Uusi Puu ja laadukkaita merinovillavaatteita valmistava tämän syksyn pro bono -kumppanimme Kalla Active.

Miltä sinun hyggesi näyttää?

Haaveiletko hiljaisista ja hämäristä illoista viltin alla hyvä kirja kädessäsi, vai ulkoilusta talvisessa metsässä ja hyvää tekevistä herkuista? Manifeston Pressipäivillä vieraat pääsivät virittäytymään talviseen tunnelmaan. Plantagen toi Manifeston tiloihin ihanan viherkasvikeitaan ja joulumaan. Manifeston oma kirjailija Lauri Mäkinen esitteli keskiviikkona uutuus vakoiluromaaniaan Lopun alku d-mollissa, jota on kehuttu Helsingin Sanomia myöten.

Herkullisessa buffetpöydässä tarjoiltiin myös raikasta The Ginger People -tuotemerkin Bottoms Up -inkiväärilimonadia, jonka inkivääri lämmittää ja virkistää mukavasti viileänä syyspäivänä.

Ensi vuoden trendeissä välittyy vahvasti hyvinvoinnista huolehtiminen. Humblen smoothiet ja Dr. Stuart’sin yrttihaudukkeet sopivat tuomaan virtaa talven rasittamalle keholle. Kävijät saivat myös kotiin vietäväksi erilaisia uutuustuotteita testiin.

Kalla Active esitteli merinovillaisia vaatteita, jotka ovat kauniita ja käytännöllisiä talven ulkoiluhetkiin tai ihan vain kotoiluun. Valoa ja tunnelmaa pimeään vuodenaikaan toivat Pressipäivillä esillä olleet Ledvancen älykkäät valaisinratkaisut. Tilaisuudessa niin ikään esitellyt Lenovon uudet Yoga-kategorian kannettavat sopivat työnteon lisäksi vaikka leffojen katseluun mukavasti sohvalle käpertyneenä sillä aikaa, kun Ecovacsin robotti-imuri hoitaa lattioiden imuroinnin ja pesun puolestasi.

Myös paljon kiinnostusta herättänyt Uusi puun näyttely oli jälleen mukana Pressipäivillämme uusilla metsäalan tuotteilla. Uusi puu on yli 20 suomalaisen organisaation yhteisö, jonka tavoitteena on lisätä ymmärrystä puupohjaisesta biotaloudesta. Se, miten monenlaisiin innovaatioihin suomalainen puu taipuu, on todellinen ihme. Uusi puun näyttely esitteli jälleen uusia mielenkiintoisia puun käyttötarkoituksia laajentavia keksintöjä jäsenyritystensä ideapankeista.

Kotiin lähtiessään jokainen sai mukaansa pressikassin, joka sisälsi brändien muistamisia kävijöille, kuten Dr. Stuart’s -teetä, Ledvancen Sun@Home-lampun ja Plantagenin jouluruusun. Myös Uusi puu muisti kävijöitä tuotenäytekassilla.

Pro bono -yhteistyö jatkuu

Lanseerasimme Manifestolla vuonna 2021 uudenlaisen pro bono -yhteistyömallin, sillä halusimme tukea omalta osaltamme kotimaisia pienyrittäjiä. Tänä syksynä kutsuimme Jenni Valtarin perustaman Kalla Activen esittelemään merinovillavaatteitaan Pressipäivillemme.

Yrityksen tarina alkoi käytännöllisyydestä ja tarpeesta. Kalla Activen naisten- ja lastenvaatteiden tavoitteena on yhdistää merinovillan toiminnallisuus ja kaunis kotiasu. Viime talvena tuli myyntiin myös arki- ja työmallisto samaa materiaalia hyödyntäen. Kauniit ja käytännölliset vaatteet saivat Pressipäivillä paljon positiivista huomiota osakseen.

– Ihmiset olivat aidon kiinnostuneita Kalla Activesta ja positiivisen yllättyneitä siitä, miten erilaisiin vaatteisiin merinovilla materiaalina taipuu. Eniten vierailijoihin teki vaikutuksen se, miten yksityiskohdat ja leikkaukset viimeistelevät vaatteen, Jenni Valtari kertoo. – Samalla pääsin sparrailemaan ihmisten kanssa esimerkiksi kokotarjoomasta sekä värivalikoimasta. Vierailijoiden inspiroituminen Kalla Activesta oli ilahduttavaa!

Jatkoimme myös koronapandemian aikana kehitettyä, hyväksi havaittua tapahtumakonseptia. Pressipäivät järjestettiin tälläkin kertaa kaksipäiväisinä ja vieraat saapuivat porrastetusti eri ajankohtina, jotka he saivat itse etukäteen valita. Porrastetut saapumisajankohdat mahdollistavat väljempien oltavien lisäksi myös enemmän henkilökohtaista aikaa kohtaamisille vieraiden ja brändien edustajien välillä.

Manifesto kiittää kaikkia vierailijoita ja yhteistyökumppaneita. Pressipäivät järjestetään seuraavan kerran toukokuussa 2023.

Tervetuloa käymään Manifesto Showroomilla paikan päällä tai virtuaalisesti ennen kevään Pressipäiviä! Voit varata oman Showroom-vierailusi Showroomin nettisivujen kautta tai sähköpostitse showroom@manifesto.fi.